أغسطس 3, 2016

ثلاثة أخطاء ترتكبها النساء تخنق حياتهن الزوجية.







أخطاء الزوجة ifarasha

كثيرا ما يرتكب الإنسان أخطاء في حياته ولكن بعض الأخطاء إذا ما ارتكبناه قد تهدد علاقتنا الزوجية. وهناك أخطاء إذا ما ارتكبتها الزوجات خنقت علاقتهن الزوجية وهددتها بالانهيار فما هي هذه الأخطاء الخانقة؟

نشرت الخبيرة في العلاقات الزوجية نيكي رانسوم – ألفرد مقالة حول بعض الطرق الذكية التي تسمح للنساء بالمحافظة على حسن سير حياتهن الزوجية.

وأشارت الى أن أهم ثلاث هفوات ترتكبها النساء فتخنق حياتهن الزوجية هي أنهن “ينقّن” على أزواجهن وينسين أن يكنّ حبيباتهم ولا يبقين العلاقة الجنسية من الأولويّات. هذه نصائح عملية ممتازة بالنسبة لزواج بين شخصين بدءآ علاقتهما الرومانسية بانفتاح وصدق ووجد كل منهما شخصاً ينسجم معه ويشاركه اهتماماته.

هكذا، تستطيع الزوجة الاعلان عمّا يجب فعله وعدم العودة مجدّدًا للموضوع، لأن زوجها لا يجد مثل هذه الطلبات مزعجة أو تعيق برنامجه. هما في الجهة نفسها، لذا فهو سيقوم بكل ما يلزم ليتقدّم فريقه، مثلما يفعل تمامًا لو كان في ملعب الغولف أو في مكان العمل. في زواج من هذا النوع، سوف ترغب الزوجة في اظهار أفضل ما فيها لزوجها، ستعتبر العلاقة الجنسية نتيجة طبيعية لزواجهما النابض بالحياة ولن تدع الاهتمامات الآنية تحجب ما هو مهم.

المشكلة في مثل هذه النصيحة هي أنها لا تنجح اذا كنت ارتبطت بشخص غريب ولم تدرك(ي) ذلك إلاّ بعد عقد ارتباط لا يمكن الرجوع عنه. فكّروا في محنة هذه الزوجة التي تكتب لعالم النفس الدكتور جايمس دوبسون:” أنا متأكّدة أنني أخسر زوجي. انه يُظهر علامات ملل وعدم اكتراث كلّي تجاهي. يعاملني بفظاظة أمام الناس ويبقى صامتًا في البيت، وحياتنا الجنسية معدومة بالطبع. رجوته وتوسّلت اليه أن يحبّني، لكنني أخسر يومًا بعد يوم. ما الذي يمكنني فعله لإنقاذ زواجي؟

يجيب الدكتور دوبسون الزوجة الحائرة مقدّمًا لها نصائح مسكّنة لمعالجة أعراض الزواج السيّء وينصحها بالرجوع الى الوراء وعدم الضغط على الزوج “الواقع في المصيدة”. على أن هذه النصيحة لا تتطرّق لحقيقة أن هذه العلاقة قد قامت في الأصل على الخداع ويتم الآن حصاد نتائجها. في مرحلة شهر العسل يكون الزوج من هذا النوع أكثر من مسرور بتقديم يد المساعدة في البيت وبأن يصبح “أبا التصليح” بسبب المكافأة التي تنتظره: علاقة جنسية حميمة جديدة قوية وحلوة.

ولكن بعد زوال الإثارة، يفقد الحافز للإصغاء الى هذه الغريبة المملّة التي تلاحقه باستمرار بقائمة لا تنتهي من الأعمال التي عليه القيام بها والتي تؤدّي الى إفشال أجندته السرّية. في وجود مثل هذه الحالة الذهنية، كيف نتفاجأ من عدم استجابة الزوج من هذا النوع لطلب زوجته بأن يقوم ببعض الأعمال في المنزل؟ وعندما تبقى الأعمال المطلوبة غير منجزة، ماذا يمكن للزوجة أن تفعل؟ وماذا إذا أبقت الزوجة نفسها في أحسن حال ولم يستجب بأي طريقة؟ لا يمكنها أن تستمر الى ما لا نهاية في رمي نفسها على زوجها إن كان لا يريد أن يلمسها. لهذا السبب تشكّل بداية العلاقة العاطفية مرحلة أساسية وحيوية.

والنصيحة الفضلى هنا هي أن تتعرّفوا جيّدًا الى الزوج قبل الارتباط به واختيار شخص يشارككم أهدافكم واهتماماتكم بحيث يدوم حبّكم بعد أن تتلاشى مرحلة شهر العسل وتعيشون الحياة اليومية بواقعها البعيد عن السحر والفتنة وبكدّها وكدحها.

شارك أصدقائك:
وسوم:

8 Comments

  • Garrett
    2017-03-20 11:18

    great points altogether, you simply gained a brand new reader. What would you suggest in regards to your post that you made some days ago? Any positive?

    http://felonspace.com/index.php?do=/blog/32795/mobile-chat-rooms-methods-for-all/

  • Young
    2017-03-20 13:08

    Really Appreciate this update, how can I make is so that I receive an update sent in an email whenever you publish a fresh update?

    http://www.indyarocks.com/blog/3395579/Natural-Pest-Control

  • print posters online
    2017-03-23 22:07

    This web website is genuinely a walk-through for all of the info you wanted about this and didn’t know who to ask. Glimpse here, and you will undoubtedly discover it.

    http://theodore.blog.pl/2017/03/23/poster-printer/

  • brazilian cherry flooring
    2017-04-04 10:36

    I like what you guys are up also. Such smart work and reporting! Keep up the superb works guys I’ve incorporated you guys to my blogroll. I think it’ll improve the value of my site 🙂

    http://www.crow-ghetto.com/forums/discussion/267789/read-this-ground-breaking-info-on-cost-of-hardwood-floors

  • dentist offices
    2017-04-04 15:05

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something which I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

    http://mrbaystreet.com/myb/index.php?do=/blog/60935/family-dentist-info-concerning-this-especially-delicate-subject/

  • notaries society
    2017-04-04 19:41

    I cherished up to you’ll obtain performed right here. The sketch is attractive, your authored subject matter stylish. nevertheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the following. in poor health undoubtedly come more beforehand once more as exactly the similar just about a lot continuously inside case you defend this increase.

    http://salonandspacommunity.com/blogs/3015/20902/notary-public-certification-deta

  • Vancouver BC hotel deals
    2017-04-05 11:18

    Hi there, just turned into aware of your blog through Google, and found that it is truly informative. I am going to be careful for brussels. I will appreciate should you continue this in future. Many other folks will be benefited out of your writing. Cheers!

    http://www.streetof1.e-blogi.pl/komentarze,263789.html

  • aloe vera gelly forever
    2017-04-07 00:32

    I have to show my thanks to this writer for bailing me out of this type of dilemma. Because of looking out through the internet and getting methods which were not productive, I figured my entire life was over. Being alive without the strategies to the difficulties you have solved all through your guide is a serious case, and the ones which could have badly affected my entire career if I hadn’t encountered your blog post. Your primary competence and kindness in controlling a lot of things was precious. I’m not sure what I would’ve done if I hadn’t come upon such a stuff like this. It’s possible to now relish my future. Thanks for your time very much for this professional and results-oriented help. I won’t hesitate to recommend your web page to anybody who requires care on this area.

    http://www.bucksportnext.net/vanilla/discussion/687443/cleanse-9-forever-aloe-vera-gel

أضف تعليقك

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.